Värt att tänka på.


                 Du fattar väl själv att det inte funkar... Finns bara inte. Din strävan för det var avgörande.

Ibland är det svårt med människor, vilka pushar, vilka finns, vilka tar din energi, vilka förstör, vilka förstår osv, osv. Jag är inte en ängel, men jag strävar mot det rätta ..nu.

Dethär är inte en stad att bo i, inte ett land att bo i heller för den delen... därför är jag den jag är här. Tillfredställande kan vara mycket enkelt, eller också mycket svårt, beroende på grad av förändring som behövs. Kanske "bara" ett miljöbyte, nya tapeter (egentligen), språk/dialekt, (vad gillar du att höra)? Personlighet? (som gör din dag, till din dag, bara för att du har roligt med honom/henne) Sport/inriktning..brinna för något, satsa på det. Våga... - och gör det nu.

Lite omskakning...less på ditt liv, behöver det hända något? -Ja, alltid. En jävligt maffig process för en rökare att omvandlas till icke-rökare? Du känner något i kroppen, du får fajtas för att vara gullig sekund för sekund, du skakar för din kropp är beronde av gift och vill ha detdär förbannade giftet men bara DU kan stå emot. Det är en jävligt big deal.

Eller... börja spela ett instrument, du känner inom dig att, faaaan vad nice om jag kunde spela gura/stå på en scen/bli kock/dansa(re) med mera, men vafan väntar du på?? Jag lärde mig på en av kurserna jag gått för att sätta upp mål, att, du kan inte vänta till imorgon... det finns inte på världskartan, för då händer just ingenting. Gör något direkt, för då har du kommit ett steg närmre och har även satt i en liten trigger i dig själv (imorgon har du liksom redan tagit ett steg och måste fortsätta). Annars sitter du där när du är 50 bast och tänker, "fan när jag var ung så ville jag...men det blev aldrig så, för att...ja, inte vet jag". "Ingen ville följa med", eller "jag hade inga pengar". BULLSHIT all of it. Vill man något börjar man automatiskt söka mål-vägar. Har du inga pengar nu för att resa till Japan, så fixar du ett jobb/sidoprojekt och skiter i facebook en timme eller två, för under den där timmen kunde du ha sytt en klänning och sålt den för sextonhundra på tradera. Typ. Gör nåt med ditt liv, så du kan le när du tänker bakåt i dina äldre dar.


En enkel trigger, från den enda som tror... Därför är den fast och är skitviktig!!!!!

I was just on my way to bed...and checked just in case I'd got a new mail...and I had! You are such a lovely person, Carolyn...there are some things that actually ARE impossible! It's impossible not to enjoy you! :)



-Jag tycker att du är helt fantastisk! Vilken människa! Jag har sett din utveckling och bara njutit...för jag har ju ändå inte gjort något...det är ju du som gör alltihop själv. Man kan ju bara leda hästen till vattnet, som det heter...alla dricker inte, men du har haft en törst, och nog med förnuft att förstå att lita till att just detta vattenhål inte är giftigt, att den som leder inte vill luras mm mm.

Tack för att du är så god mot dig själv. Tack för att du är en sådan fantastisk förebild för dina kamrater, vänner, familj...Du kommer att gå precis hur långt som helst!!!

Jag sitter här med ett gigantiskt flin i facet och glädjetårar i ögonen!




Kommentarer
Postat av: linnea

Hej! Det du skrivit var det bästa jag läst på länge! Verkligen en klockren snyting :) vill passa på och säga att du har en spännande blogg och att du tar fina bilder ! Ha det så bra :)

2010-11-20 @ 14:20:45
URL: http://krutgunnel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0