9/12/2010 Hos Dr.

Gokväll mina fina
Inga taxibolag nånstans, förrän sista alternativet i telefonboken, som blev en räddning imorse. Kom 25min sent till doktorn, men han hade gott om tid iallafall. Jag fick direkt klä av mig och ta lite mått och prova olika storlekar, alternativen var nog många men han tog bara fram 350 och 400g som att det vore så självklart (ha ha). Så jag fick gå runt med en stor Bh med gele i, och linne på, så jag fick känna på det litegrann och sen fotade vi.

Jag tänkte nog mer att man går dit och väljer en storlek, och sen är det klart, men det är mycket form och hur de ska sitta, strlk givetvis, passar det kroppen och sånt man måste välja och tänka på. Vi kom överens dock idag om typ och storlek, men jag vill endå dit på ett till möte, för att prova lite mer innan jag gör ingreppet. Så nu är det bara att passa på att sluta röka..2 veckor innan och 2 veckor efter operationen skall vara rökfritt. Har iofs försökt att trappa ned nu senaste dagarna... ena dagen inga cigg, andra dagen 2 cigg, tredje dagen 1pkt, och så lika om och om igen.

Varför jag väljer att göra detta? Det har jag funderat mycket på i flera år och särskilt idag. Min systerdotter (15) gillar inte att jag gör det, då hon påverkas av mina äldre systrar (som också gjort det), och nu av mitt beslut säger hon. Hon blir pressad över att hon också måste göra det när hon blir lite äldre... Hur tar man sånt till hänsyn? Jag har försökt att förklara, att jag inte gör det för någon annans skull utan enbart för min egen och pga min självkänsla. Jag vill kunna ta på mig en T-shirt och inte se platt ut som en karl. Kvinnligheten försvinner direkt och den är rätt viktig att behålla. För mig iallafall. Det får mig att må bättre och då ser jag inget problem i att göra det heller, men jag hatar att ungdomar som har stor press redan i dagsläget ska behöva bli pressade nu av andras beslut, jag har ju inte bara ett syskonbarn som är tonåring(ar) som berättat att de tittar hur jag gör. Det är jobbigt, men jag tror man bara får ta ett snack med dem. Jag kan ju inte må dåligt för att någon annan ska vara glad. Samtidigt gör jag motsatsen nu kanske...


Kommentarer
Postat av: evelinajamie

ååh vilken lyckos du är !! :)

Önskar jag hade massa pengar så hade jag också fixat :) men någongång så hoppas jag ju ;)

2010-12-10 @ 01:37:39
URL: http://curiouus.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej! Svarar jätte gärna! Jag tycker att det är vettigt, så länge det handlar om självkänsla ect. och inte om någon bimbo "kissie" grej!

Vad kostar det? och hur lång väntetid är det?

Ursäkta frågan, men vilken stl. har du nu innan? och vilken valde ni att göra? kram!

2010-12-10 @ 09:37:32
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: reaper

Sv: Jag tycker om när folk vill förstora sina bröst, ifall man inte är nöjd med dom man har nu. Och jag själv hade velat förstorat brösten! :D

2010-12-10 @ 09:57:25
URL: http://reapers.blogg.se/
Postat av: linnea

Hej! Jag har inget emot tjejer som gör ingrepp, men känner du dig redo? Jag antar att vi är jämngamla och du är ju ändå inne i ditt ungdoms-stadie, när man kommer upp kanske i 25års åldern ser då jag det på ett helt annat sätt, du kanske tycker om din kropp på ett annat sätt då. Jag har själv mått dåligt över lår, stjärt och rattar men när jag faktiskt träffa min kärlek förändrar man sin syn när ens kille gillar kroppen som den är. Men känner du att det är dags att få hjälp så kan du bara följa din egna magkänsla, gör upp en mindmap och ta reda på för/nackdelar, vad är det du vill uppnå osv kanske du får lite hjälp. Lycka till! Kram Linnea

2010-12-10 @ 12:46:18
URL: http://krutgunnel.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Jaha okej! Vad spännande!

Jag känner att du absolut ska göra det om du vill det!

Kör hårt tjejen!

2010-12-10 @ 12:55:19
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: taco

sv: JAG blir rädd när människor gör såna här ingrepp.. näsan, brösten osv! jag blir livrädd, det är så hårda konsekvenser! tänk om det blir misslyckat? tänk om du får ryggproblem? men så läste jag att du kollar rätt storlek för passande kropp också.. men ändå! Men åå andra sidan så ska man vara nöjd med sig själv, man ska kunna känna sig stolt.. jag är både för och mot! om du verkligen, VERKLIGEN känner att du vill ha större bröst då ska du ju självklart gör det, om du anser att det för fram din kvinnliga sida mer (utseende). själv tycker jag det ser snyggt ut.. men inte om han har så där överdrivet stora. Men jag blir så jäkla rädd haha!

tittade på operation skönhet eller vad det heter på TV.. känner mig jätte mesig, men jag började gråta när dom visade hur man gör en bröstimp. mamma blev chockad däremot för jag är inte alls mesig av mig.. men när det kommer till operationer, då dör jag av skräck haha! vill ju självklart inte skrämma dig! men kolla på de programmet annars. jag är själv ganska missnöjd med mig själv.. hatar min näsa, mina lår och mina höfter.. även om ja hade pengarna..så skulle jag faktiskt aldrig vågat.

men du verkar modig, och så är du äldre än vad jag är också ;)

2010-12-10 @ 13:31:28
URL: http://elliscrap.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ville bara önska dig en jättefin helg! =)

2010-12-10 @ 14:40:48
URL: http://alinah.se
Postat av: Anonym

2010-12-10 @ 17:48:56
Postat av: Martina

Tycker det är så modigt av dig att göra det! Men är du inte rädd för bieffekter? Eller att det inte kommer bli bra?

2010-12-10 @ 17:50:31
Postat av: Sari

Spelar ingen roll om man är 20 eller 25 år för att veta om man gillar sin kropp och är/inte nöjd med den..Jag tror inte att ens egna syn på sin egna kropp förändras när man träffar sitt livs kärlek... Han tycker säkert helt ärligt innerst inne från hjärtat att(tjejen)Är jätte vacker på alla sätt, men om man själv inte känner sig bekväm med sin kropp så betyder ju inte hans ord nånting, för man tror ju ändå inte på dom orden, för man ser inte saken på samma sätt.. Det är du själv som måste gilla/älska/acceptera din kropp, ingen annan egentligen!!! Jag tycker du gör helt rätt, kör hårt!!!

2010-12-15 @ 20:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0